sera

Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Nya bloggen och gårdagens katt-tvätt!

Av Johanna - 20 januari 2011 19:40

 Tjohejsan!

Vad kul det är nu när jag äntligen har tagit mig tiden att skapa en blogg för att helt enkelt berätta om alla dom tokiga, glada, och vardagliga händelserna som har med Sera att göra.

Igår vankades det något som inte var så roligt för Sera- Dusch! Men ska man vara med på utställning är det ju så, även om Sera inte tycker särskilt mycket om att få tre olika sorters schampoo/annat och sedan få sitta kvar och vänta på att få gå... Och det värsta, var att efter den "hemska" duschen, var hon tvungen att stå ut med hårtorken... Inget vidare för en katt!


Lite bilder:


"Men matte, vatten är ju BLÖTT ju!" Säger Sera, som denna gång har formen av en krok.


Vad smal hon helt plötsligt vart...  


"Är det över? Vågar jag kika nu?"


Och förstås är det första som måste göras att slicka sig ren igen...   


Under hårtorkningen ville hon inte med på mer än en suddig bild, för hårtorken var ju såååå läskig   

     




Hejdårå.


/Johanna   

 
 
Ingen bild

Anna-Lena Fjellström

20 januari 2011 21:08

Ja och som den "skyldiga" matten får jag skämmas!
Men det verkar som om Sera har förlåtit mig nu :-)
Fin blogg har du gjort i alla fall gumman <3

 
Vilma

Vilma

21 januari 2011 15:35

Hej! Det är jag Vilma Isonzos nya ägare:)
Vi kanske syns på utställningen på lördag!
Fin blogg!

http://Isonzo.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

23 januari 2011 18:38

Tack mamma! :)

Tjenare Vilma! Kul det var på utställningen, och tack så mycket ;) Du har en fin blogg du själv också :)

http://sera.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 31 oktober 2011 23:07

Hej hopp! Idag har Sera fått besöka veterinären. Vi fick veta att hon mådde bara finfint, och vägde ca 4 kilo. Hon var jätteduktig! Sist vi var där så var det bara klösa, fräsa och bita, men nu så försvarade hon sig knappt när hon blev undersökt :)...

Av Johanna - 10 april 2011 17:41


Tjohejsan! Förlåt. Jag har inte skrivit på månader, men det har ärligt talat inte hänt så mycket. Sera har busat, sovit, ätit, och sovit lite till. Hon har växt lite grann, och nu är hon helt plötsligt, pang bom, 1 år gammal! Det känns som om hon b...

Av Johanna - 23 januari 2011 18:02

Tjohejsan! Jag hann inte skriva något igår, då vi kom hem väldigt sent efter en fullspäckad dag. Vi ställde inte Sera igår, för mamma jobbade länge nog att inte hinna till veterinärincheckningen(Typiskt!). Men brorsan Gino blev däremot BIV, vilket ...

Presentation


Den här bloggen handlar om den sibiriska katten Sera och hennes familj, bland annat hennes lillmatte: Mig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards